Byens beste spisested

Konkurranse

Suksess med kåring av byens beste spisested. For Østlandets Blad og Avisa Nordland har avstemningene satt fyr på leserne, gitt saker fra hele dekningsområdet – og kanonbra lesing og salg.

Vi har laget skreddersydde konkurranse-rigg for redaksjoner og for kunder kommersielt!

Produkter

Landingsside 
Skjema for avstemming
Digitale bannere
Diplom

Ønsker du å vite mer om mulighetene rundt konkurranser?
Send mail til oss da vel så tar vi en prat eller et lite møte!
kreativ.produksjon@amedia.no

Beste spisested i Nordre Follo

Design og utvikling:
Siv Birkelund og Carl Marius Schøyen

Avis: Østlandets blad

Gullgaffelen

Design og utvikling:
Hanne-Christine Lindahl Flåten og Hanne-Mari Rustad Odden

Avis: Avisa Nordland

Gullgaffelen

Leserne fikk være med å bestemme hva som er Saltens beste spisested. Konseptet er enkelt og greit – hver lørdag konkurrerer to av Saltens spisesteder i duell. Leserne stemmer fram sin favoritt i en avstemning i sakene, og onsdag uka etter avsløres hvem som har vunnet.

Vi har fått god hjelp fra gjengen i Amedia Kreativ, som har laget en fantastisk fin landingsside til oss med en nydelig logo.

For oss har dette gitt oss en ny mulighet til å lage utelivssaker, et område der vi ikke alltid har vært like gode. Med dette konseptet er vi sikret at vi hver eneste helg har to gode saker fra uteliv- og restaurantbransjen. Det er knallgodt stoff, og så langt har vi hatt kjempegode lesertall! Vi har 30 salg på 15 saker. Den mest leste har 15300 abo-lesere, og den minst leste har 4100. Det er vi kjempefornøyd med.

 

Cathrine Skogheim
Journalist i Avisa Nordland

Beste spisested i Nordre Follo

Avisen ønsket å kåre lesernes favorittspisested i kommunen. Spisesteder er noe alle har et forhold til, og mange har en favoritt. De startet med en redaksjonell sak hvor de fortalte om konseptet og etterlyste nominasjoner av spisesteder. Det resulterte i over 500 nominasjoner!  De tolv stedene som fikk flest nominasjoner er plukket ut til et finaleheat.

Vi fikk god hjelp av Amedia Kreativ. De leverte raskt. Og vi synes resultatet ble bra. I tillegg har vi jobbet med annonse og fått laget gode egenannonser, som vi har kjørt både på nett og i papir. 
 

Alexander Gjermundshaug
Journalist i Østlandets blad

TUSEN TAKK, AMEDIA KREATIV

På vegne av alle oss i ØB, vil vi takke Amedia Kreativ for velvilje, kreativitet og formidabel support og sørvis under kåringen vår «Beste spisested i Nordre Follo – leserne bestemmer». Kult design, smidige løsninger, gode rapporter og ikke minst perfekt helt ned til diplomet jeg sitter med i hånda. Gjennom flere uker nå, har vi fått lesernes nominasjoner, presentert spisestedene med gode historier, og spisestedene har brukt tid og krefter på å spre budskapet til sine gjester for å få dem til å nominere og stemme. Et godt prosjekt for oss som har gitt oss mye. Dette har gitt oss terskelsaker, engasjement, snakkiser og har gitt journalistene noe å bryne seg på i jakten på de gode historiene og hvordan lage dem visuelt. Fra kebab til finmat.
 
Når vi kommer med et prosjekt, og får en slik support, er det gøy å være lokalavis. Dette har blitt en flott relasjonsbygger for oss som prøver å være limet i samfunnet, og det andre prosjektet av lignende slag vi har gjennomført med support fra dere.

 

Tusen takk! Vi anbefaler alle andre aviser å ta kontakt og drodle med denne bra gjengen! Nok en god grunn til å elske å jobbe i Amedia!

 

Anders Nordheim Dahl
Nyhetsdirektør i Østlandet

Foto: Rolf Otto Eriksen