Marispelet ved Rjukanfossen

Kunde:
Marispelet ved Rjukanfossen

Oppdragsgiver:
Telemarksavisa

Konsulent: Terje Waskaas

Produkter: Redesign logo, program, plakat, landingsside  

Produsenter: Jenny Gran, Veronika Sivås Karlsen, Hanne Flåten, Helene Rogne Andersen, Ingrid Steenstrup

Marispelet

Vi fikk for noen år siden oppdraget med å redesigne logo og bygge merkevaren til Marispelet ved Rjukanfossen. Det ble laget en helt ny grafisk profil. Programblad og plakater oppdatert, samt at det ble laget digitale bannere.

På denne måten fikk man nådd et mye større publikum. Dette ga fantastiske resultater og det ble en stor økning av utenbys tilskuere. I 2019 var kun 15% av tilskuerene lokale. De fleste forestillingene ble utsolgt og det ble satt publikumsrekord. Marispelet økte omsetningen med hele 650% fra 2018 til 2019.

I 2021 ble også hjemmesiden oppdatert med den nye grafiske profilen og kart over spelområdet. Hjemmesiden fungerer også som et arkiv med programblader, plakater og bilder fra tidligere oppsetninger.

Marispelet hadde aldri blitt det det ble –  det det kommer til å bli – uten hjelpen og kompetansen RA og Amedia Kreativ kan tilby oss.

Kari Anne Valsø, styreleder i Marispelet

Digital banner