Ny identitet for Drangedalsposten

Logo og profil, redaksjonelt

I forbindelse med 25-årsjubileet til Drangedalsposten fikk vi i oppdrag å lage en ny og mer moderne identitet. Dagens logo er fra 1999 og trengte en oppdatering. Samtidig som vi oppdaterte logo, ble det laget en ny visuell identitet med tydelige, klare farger og et nytt og ryddig design.

En visuell identitet skal formidle det avisen står for og er et ledd i merkevarebyggingen. I en moderne merkevareidentitet vil logo, farger, bilder og stemmen tilsammen skape et sterkt konsept. Med en tydelig avsender vil man kunne utnytte potensialet i markedsføring og skape en gjenkjennelse hos kundene.

Ønsker du å oppdatere din visuelle identitet eller logo? Kontakt oss på kreativ.produksjon@amedia.no

Designere

Hanne-Christine Flåten
Jenny Gran

Avis

Per Flåthe
Fungerende redaktør og daglig leder
Drangedalsposten

Ny identitet

Før og etter

Dra i slideren for å se før og etterbilder.

Før