Sosiale medier – annonsering

Annonser, filter

Tilstedeværelse til bedrifter i sosiale mediere blir stadig viktigere. For å oppnå gode resultater er det viktig å ta eierskap over egne organiske kanaler – og  i tillegg investere i betalt annonsering for å nå ditt publikum på en kreativ og strategisk måte. 

Profesjonell layout og design har stor betydning for troverdigheten til annonsøren og kan brukes til å fortelle en merkevarehistorie eller vise frem produkter på en engasjerende måte. Annonsering på sosiale medier er fin måte å nå et stort og engasjert publikum.

Det er viktig å passe på at annonsen kjapt fanger seerens oppmerksomhet. Man må sørge for at den er relevant, bruke kort, tydelig og konsis tekst og bruke kreativ grafikk for å øke effekten. Husk at mesteparten av disse annonsene vanligvis vises på mobile enheter. 

Tenk over hvor på sosiale medier du annonserer. Snapchat har for eksempel en yngre målgruppe, så man kan være mer leken med både innhold og budskap. 

Alt dette kan vi hjelpe deg med! Det kun kreativiteten som setter grenser! 

Er du nysgjerrige på annonsering i sosiale medier? Kontakt oss på kreativ.produksjon@amedia.no

Snapchat

Tinn Tverrfaglige opplæringskontor

Design: Preben Albrektsen

Tinn Tverrfaglige opplæringskontor

Design: Hanne-Christine Flåten

Tinn kommune

Design: Veronika Sivås Henriksen

Sarpsborg kommune

Design: Veronika Sivås Henriksen

Tenk Lofoten

Design: Veronika Sivås Henriksen

Østlands-Posten

Design: Hanne-Christine Flåten

Østlands-Posten

Design: Hanne-Christine Flåten

Åkerblå

Design: Hanne-Christine Flåten

Instagram / Facebook

Romerikes Blad

Design: Helene R. Andersen, Hanne-Mari Odden

Romerikes Blad

Design: Helene R. Andersen, Hanne-Mari Odden

Coop Obs

Design: Hanne-Mari Odden

Østlandets Blad

Design: Veronika Sivås Henriksen

Østlandets Blad

Design: Veronika Sivås Henriksen

Best Dimmelsvik

Design: Helene R. Andersen

Inspirasjon til snapchatfilter